I wish I were a Swedish teenager with Swedish teenage angst.

Hep. Nogle gange er dage rigtigt gode. I aften reddede i hvert fald min.

Barbara fra mit litteratur-hold arbejde i Gloria, en lille arty biograf inde i byen. Christine, Lærke, Elin og jeg tog derind og sagde hej til hende (hun var så sød og bød på kaffe!) og så Lad den rette komme ind, og Lærke og jeg var begge to ved at dø af skræk. Jeg skreg virkeligt højt, fordi jeg fik et chok, det var pinligt.

Bagefter sludrede vi, mens biografen lukkede, det var blevet helt sent og vi gjorde os så småt klar til at gå hjem. Men Barbaras kollega ville se Mig og Yngve inden den skulle tages helt af plakaten, og spurgte om vi også ville se den, free of charge. Så sad vi der på række, de eneste i biografen, og så en rigtig sød film med forelskede drenge og skidt teenage-rockmusik. Meget som norsk Populærmusik fra Vittulla. Og nu, klokken lidt over tre om natten, er jeg lige cyklet hjem igennem støvregnen. Og jeg er skit bra tonight.

Klem! Her er billeder fra filmene:

Lat Den Rätte Komma Ind

Lat Den Rätte Komma Ind

Lat Den Rätte Komma Ind.

Lat Den Rätte Komma Ind.

Mannen Som Älskade Yngve.

Mannen Som Älskade Yngve.

4 Responses

  1. Åh hvor jeg dog misunder dig i al din bohæme-pragt.
    Gid man havde nok initiativ gemt i sin skal til at få bragt sin krop ud på alle de fantastiske spots rundt omkring i byen.
    Ville elske at skrive; den skal jeg helt sikkert se. Men ærlig talt det skal jeg næsten sikkert ikke.
    Eksamenslæsning, te med min ægtemand, internetstening, og andet arbejde der skal passes sniger sig ind som første prioritet.

    Vi lalles ved imorgen til Burgers og pomfritter.

  2. Er du gal manner hvor jeg er misundelig!!! …

    Det er den med hende den lille vampyr-pige ikke??.. Tror jeg har set både anmeldelse og klip..

    Men for fulaaaaaan!!! Jeg vil bare mega gerne (som i “ville bytte en arm for det”-gerne) se Manden, der elskede Yngve.. Den skulle være tosse-losse über god.. uhhh!!! .. bliver helt spændt i maven, gør jeg!.. Må straks finde sted i århus!!

  3. Hr. Lorenzen, det må være krævende at være så seriøs og hårdtarbejdende, men det vil betale sig. Om tyve år er du stenrig og selvtilfreds, og en skønne dag finder du nok usle mig siddende på en ensom bænk, for man kan værken spise eller betale huslejen med bohæme-pragt.

    Hannepanne, det er nemlig lige den med vampyr-chica’en. Den er god!
    Mig og Yngve er fandme endnu bedre! Den er så sød! Man dør rigtigt meget, på en god måde. Kom forresten snart til København? Vi har gode film!

  4. F you dude.. Det har vi skudda osse i Århus!! ..

    Men ja for pokker – københavn ganske snart.. Altså det vil sige så snart jeg har fundet et sted på nette hvor man kan købe billig valium, så jeg kan få skrevet den eksamensopgave jeg ikke sidder og skriver på for tiden!!

Leave a Reply

