2008. At gøre status.

Et par dage inde i året og klar til at prøve med en gammel klassiker. En lille opgørelse over 2008, hvad var sur-weet, hvad var åndssvagt, hvad vil jeg huske altid og hvad skal glemmes så hurtig som muligt?

Højdepunkter.

  • Finally getting my head straight. Eller rettere queer, ha. Det tog noget tid for mig at vågne op og dufte kaffen, men 2008 var først og fremmest året jeg blev sikker på, at piger får mit hjerte til at slå hurtigere. Og min mor sagde, at hun var stolt af mig.
  • Første semester på litteraturvidenskab, på Københavns Universitet. Jeg elsker mine medstuderende, nørdetheden, de indforståede spidsfindigheder, og den gode combo det er at være tør, intellektuel og komplet sexfikseret. I fællesskab.
  • Flytten i lejlighed med Anna og Marie (og for en tid, Norma). Køkkenet er grimt, men damerne er første klasse. Jeg skal klart fortælle mine børnebørn om dengang nana var sej og boede i en tøse-knaldhytte i 2300 crappiness, gik i bad i køkkenet og holdt onde fester med de sødeste mennesker.
  • At jeg har fået en sød og rar farfar (som jeg tidligere ikke rigtigt kendte), at han har en kæreste, og at de sammen helt klart er yngre end de nogen-og-firs, de er.
  • At det fantastiske nogle gange kan ske, og komplicerede forelskelsesfølelser kan flade ud og lægge sig til rette, og i stedet lægge grunden for et helt perfekt venskab. Du ved, hvem du er.

No, no, nos.

  • Min visdomstand. Den har gjort ondt i flere måneder, den ved ikke, hvor den vil hen med sit liv, i hvert fald hverken up and away eller ned i gummen igen. Og den har kostet mig en mindre formue i smertestillende piller. U got my back, Ipren.
  • At alle de søde mennesker, jeg brugte dejligt meget tid med, da jeg boede i Jylland, stadig bor i Jylland. Og jeg savner dem meget.
  • Det har været skønt at lege Carrie Bradshaw og date en hel masse, men der er stadig ikke nogen special someone. Og på visse søndage med regn kunne det nu være meget dejligt.
  • Sidste år på denne tid var jeg ulykkelig og opløst og uden tro på, at noget nogensinde skulle blive godt igen. Det er nok det mest triste, jeg nogensinde har været. Men jeg ville ikke være foruden det, der gik forud for nedturen, og jeg er stolt af mig selv for at være meget gladere nu, end jeg troede jeg skulle blive. Det passer, når folk siger, at “det går over”. Det gør det, før eller siden.

Alt i alt er de gode ting meget bedre og vigtigere end de dumme. Alt i alt har det været et godt år, og jeg er slet, slet ikke den samme, som da det startede. Mit hår har været en halv centimeter kort. Jeg er begyndt at blogge. Og at gå i byen, og faktisk more mig. Jeg drikker stadig meget kaffe og jeg elsker det, det er en livslang romance, der aldrig begynder at føles gammel, og som jeg altid kan stole på. Jeg har været forelsket, nogen har forelsket sig i mig, jeg har ligget i en stor gynge på en legeplads, set på himlen gennem lyset fra byen og vores ånde, holdt-i-hånden og tænkt: “det er ligemeget, at hun ikke vil have, at det fører nogen steder, for det her så smukt et øjeblik at det er i sig selv”. Jeg har hørt C. V. Jørgensen gennem Annas dør og selvom jeg stadig siger det lyder forfærdeligt, er jeg begyndt at synes om det. Jeg har grædt, men langt mindre end jeg før i tiden har gjort. Jeg har oplevet historie, da ham Barack blev valgt som præsident (endnu en historie til børnebørnene). Ditte, min søster, skal giftes i år, og det er smukt. Min lillebror er i 3.g nu, og bliver student til sommer. Alle er godt i gang og på vej i mod noget. Og jeg har det også som om, jeg er det rigtige sted. Og jeg er i hvert fald med de rigtige mennesker.

There are no comments on this post.

Leave a Reply

